söndag 27 mars 2011

KOM IGEN VÅREN

Tog datorn och satt mig ute på trappan för att få in lite frisk luft i lungorna. Jag skulle kunna sitta här i timmar och lyssna på fåglarna som kvittrar och vinden som susar i träden. Men jag måste erkänna att det är lite kallt, men det går att lindra lite med hjälp av varmt te.

Igår var en riktig hemmadag. Städade mitt rum från grunden och jag tror inte det varit så fint på länge. Det ekar när man kommer in nu för att alla saker ligger i lådor och det riktigt lyser om rummet. Nu hoppas jag på fler nätter utan astma.

Idag blir det kalas hos kusinerna i staden. Embla fyller 9 år och det ska firas lite, men jag tror faktiskt jag skippar fikat för jag har inte varit ute och rört mig på flera dagar (promenad i förgår) och stoppat i mig lite onyttiga saker som borde få motioneras bort snart. Så om det inte är för mörkt när jag kommer hem blir det nog årets första cykeltur. Tänkte cykeln skulle få sig en vårstädning den också och börja användas flitigt varje morgon till bussen.

Sätter igång lite bra musik och dansar iväg till duschen nu, tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar